torsdag, oktober 16, 2008

Det är inte lätt att va ödmjuk...

Tack LappTanten! För allt du lärt mig om attityd och kaxighet (och jag vet att det är svårt att inse att man blivit omsprungen av sin adept) och för det är jag dig evigt tacksam, men inse faktum - det är jag som är äger nu!

Det var då tur att jag kom och styrde upp den här familjen för snart ett år sedan! Intelligensen och skönheten har säkert gått upp med över 800% sedan jag kom hit. Snart styr jag och lillmatten allt med järnhand och det roliga med det är att de andra inte ens fattar det.

Ni har säkert läst om hur jag dresserar M i att ge mig godis, det är rätt enkelt, bara lista ut vad hon vill att jag ska göra och sedan göra tvärtom! Ta apporteringen t ex, först visste jag inte vad hon riktigt ville så jag tog apportbocken i munnen direkt. Sedan insåg jag att om jag visar henne att jag redan kan det, så kommer hon att kräva att jag gör det utan massa godis, inte bra! Så jag började helt enkelt vända bort huvudet, då kom det fram både godare och mer godis och så har vi gjort i ett par dagar nu. Lätt som en plätt!

Ett tag tänkte hon att apportbocken kanske var lite för stor, så för att retas lite med henne så brukar jag bära omkring på ännu större stockar ute, gärna stora och långa som jag kan göra knävecksfällningar med...

Det enda jobbiga med mitt liv just nu är att H inte fattat att jag inte är en liten flicka längre, han envisas med att kalla mig "Snufflan", det är ju bara sååå pinsamt! Det går väl an så länge han bara gör det inomhus så inga andra hör, bara han inte säger det när jag träffar några av mina kompisar, de hårda killarna som bor i ghettot, jag skulle dö av skam! Även om också M och lillmatten brukar titta på honom som om han inte vore riktigt klok när han säger det, men Kabby han bara fnissar och tycker att det är rätt åt mig. Det är synd att han inte fattar att om det inte vore för mig så skulle han bara få tråkgodis och inte ost för sin apportering.

Nä, nu ska gå och fisa lite på Hs kudde, jag brukar göra det när han kallar mig Snufflan. Laddar upp för löpet som är på G, måste spara lite på krafterna så jag orkar kissa ner grannskapet när det blir dags.

Du LappTanten, ladda upp med Gevalia, jag funderar på att ge din adress till mina ghettokompisar, du kan få oväntat besök...

6 kommentarer:

  1. Anonym07:22

    Behåll dina ghettopolare.... Jag har egna mkt tuffare här. Jag funderar skarpt på att idka samlag med med den oreggade kuperade Grand Danoisen som bor på gården brevid!!! P.s säg inget till min M eller H om det!!! d.s

    //Smilla the one and only

    SvaraRadera
  2. Anonym07:26

    Varför får man inte springa omkring o leka med denna apport grej ? Det är ju de jag vill göra , härlig träleksak att tugga på ! Kom hit du Nemi så ska vi skydda dig !

    SvaraRadera
  3. Anonym00:20

    Det där med Mattars eller husses smeknamn på en kan onekligen bli väldigt pinsamt. Matte brukar säga Diinies-Fiinis, och det är väl okey. Även "pälsbollen" är okey. Men "Mattes Gris"!!!!
    Husse bräckte dock alla rekord när han skulle bevisa för Matte att jag kom på inkallning vad man än ropade, bara det var rätt tonfall och rätt godis. "Peniiis" ropade han högt över åkrarna. Både Matte och jag tittade oss förfärat omkring.
    Godisen lockade dessvärre, så Husse fick till Mattes förtvivlan rätt. Men vad gör man inte för en godis....

    SvaraRadera
  4. Anonym20:46

    Ja det där med namnen man får kan vara rätt pinsamt....
    Vi är ju två ståtliga killar i den bästa åldern - mogen!
    Då är det inte kul när matte ropar gulleplutten eller något annat pinsamt....
    Fast vi håller med Diinies...vad gör man inte för lite gott godis - offrar sig=)
    VoffVoff

    SvaraRadera
  5. Anonym23:28

    Jag har full koll på innehållet..... Lelle håller på att bryta ihop. No more skinka , no more hot dog...*S*

    SvaraRadera
  6. Anonym14:31

    Kabby darling , jag har blivit med egen blogg!!!

    SvaraRadera