tisdag, december 02, 2008

Snabb resumé

Det kom snö, snön töade bort, det regnade, det blev kallt igen, det blev is på gatorna och det kom snö igen - i stora lass. Det är jättekul, idag har det kommit ca 10 cm julsnö som ligger över isen, alla tvåbentingar stapplar fram som Bambi!

Vi har varit i skogen, på stan (H&M påstår att vi, trots att vi bor i en stad, är ena riktiga bonnhundar) och inte på så många andra ställen. Det roliga här hemma är att alla dryga grannhundar har flyttat så nu ska vi pinka in hela baksidan som vår!

Syrran har varit riktigt sjuk, dålig i magen så att folket nästan höll på att skicka in henne till sjukstugan - hon bara låg ner! Hon reste sig inte upp förutom för att gå ut och kissa lite, då kravlade hon sig upp. Som straff för att ha oroat hela familjen fick hon fängelsekost, överkokt ris, morotspure och fiskbullar i flera dagar, rätt åt henne! Till slut insåg hon att om hon inte började bli som vanligt så skulle hon få leva på microskopiskt små portioner av detta äckel för evigt och så klev hon upp igen. Aldrig har vi nog varit så glada över att se henne hänga i mina öron som då, även jag kunde uppskatta det (fast lite skönt var det med "semester" från eländet).

Numera är hennes favoritsysselsättningar att kissa, kissa igen, leka kanande utter på reflexvästen i snön och driva M till vansinne genom att lura M att hon lärt in "Backa" genom att hålla fram apportbocken. H&M håller just nu en vadslagning om hon ska börja löpa när ZuperZeke virvlar in och ska bo med oss eller om hon tänker knipa till julafton, då människosläkten stormar in. Med andra ord - hon är nu helt friskförklarad!

Jag har som vanligt varit som ett ljus hela tiden, aldrig gjort något dumt. Även snälla pojkar får till slut sin belöning - jag har blivit adlad till Earl Kabby av min älskade konung Dino! Fast jag tycker det är himla skönt att den där elake BC, från våningen under, äntligen har flyttat Han bet mig en gång, då jag och lillmatte var ute, så jag blödde från örat, dumma han! Nu tillhör gården mitt grevskap!

Imorgon åker M till Smillan, hon ska minsann t o m få sova med henne! Åååååh, om jag bara kunde få följa med, men inte jag inte, jag ska istället få vara barnpiga åt Zekezezzan. M ska inte bara åka upp till Smilla, hon ska vidare till det riktiga lappriket där det är 22 minusgrader och massvis med snö. Undrar om hon kommer att få se renar och riktiga lapphundar, alltså sådana som jobbar och inte bara turistar bland renarna?

Fast M kanske bara luras? Jag har nämligen hört att våra nya grannar ska komma från Smilla-landet Luleå, tänk om det egentligen är Smilla som ska flytta in och M bara åker upp och hämtar hem henne till mig? Det vore en julklapp värd att lägga under granen, imorgon ska jag nog skriva till tomten. Nu ska jag sova och drömma ljuvliga drömmar om Smillan...

5 kommentarer:

  1. Anonym14:27

    Kabby darling , vet du... Min matte sa att vi skulle kika förbi hos er efter jul!!

    Ikväll ska jag leka med din matte!!

    SvaraRadera
  2. Anonym14:30

    Åh äntligen behagar det Earlen att skriva lite ! Vi restrerande adliga har ju som sagt väntat på ett livstecken ! Lovar dig om du kommer i närheten av Smilla så sätts hon i säkert förvar ! Det gör dom här , först tre damer och nu en till ! Galna folk ! Men din syrra kanske behöver komma till oss ett tag ? Vi lovar vara snälla mot henne ! Snöig hälsning från dina adliga vänner

    SvaraRadera
  3. Anonym06:37

    "En snabb resume", min matte småler och älskar när vissa fattar sig kort...(fnissar)
    Jag tycker att det är väldigt otrevligt gjort av din matte att lämna dig hemma när hon ska upp till den där snygga pinglan i norr! Har hon inte förstått att det är du som bestämmer nu när du har blivit adlad?
    Det oroade mig när jag började läsa om din söta systers sjukdom, men jag drog en suck av lättnad när jag förstod att hon numera var hångelbar igen!
    Min undersåte (matte) hälsar att hon ska maila din matte ett bra recept på en "hundsoppa för dåliga magar". Lev väl hälsar kung Dino

    SvaraRadera
  4. Anonym23:31

    Hallå! Åker din M iväg till "lappriket" och tjejen utan dig??? Hur har du uppfostrat henne egentligen?? Jag tycker att du ska komma till mig då istället (flirt,flirt)! Du kan till och med få ta med dig lill-syrran (skönt att hon piggnade på sig) Jag är van vid "småttingar!

    SvaraRadera
  5. Anonym20:46

    Vad kul att få läsa lite om er igen!
    Det är aldrig kul att vara sjuk...
    Snö....vad är det....vi har bara regn och slask!

    SvaraRadera