söndag, oktober 05, 2008

Hotell Gävle

Då hade vi äntligen lastat ur syrran och H och kunde börja vår helg inne i stan. Till skillnad från syrran så skulle vi bo i stan och det enda vi skulle göra var ta lite stadprommisar, öva platsliggning i en paviljon mitt inne i stan, äta mat och dricka vin och glögg. Vi bodde hos mostern, men bäst var det när jag var hos mormodern, då fick jag en tallrik med köttsoppa varje gång jag klev innanför dörren! Den var god och när den började ta slut så spädde denna underbara kvinna ut den med lite korv så jag inte skulle vara hungrig, jag var nog aldrig hungrig under hela helgen!

Övade lite på mina smygkunskaper, jag lyckades att helt tyst och nästan obemärkt smyga mig upp i mosterns säng. Hon upptäckte inte mig förrän täcket sjönk ner lite och det blev extra varmt vid fötterna, fast då åkte jag ut fortare än kvickt.

En av dagarna for vi till Sandviken. Där tog vi först några extra varv runt centrum, eftersom M inte kan läsa kartor, innan vi träffade Zeke, Tindra och lilla Akeelah. Tindra var snygg, men Zeke var lite jobbig som inte ville lämna oss ifred, utan han skulle hänga på som förkläde hela tiden. Zekes husse var världsbäst på att kasta pinnar och jag var oftast snabbast att ta dem och var jag inte det (om det hände bara på att de andra tjuvstartat eller att jag var upptagen med att kissa in även Sandviken som mitt så jag inte kunde vara med från start) så tog jag de bara ifrån de andra. De lärde sig ganska snart att jag var världsbäst och de skulle vara glad att de ens fick vara i samma park som jag. M blev lite sur på mitt beteende och tyckte att jag kunde försöka vara något mer ödmjuk och dela med mig annars skulle ingen vilja leka med mig. Som om jag bryr sig, pinnen var min!

Lillmatten ägnade mesta tiden och lilla Akeelah, hon var söt som socker och skittuff, men jag tyckte hon var lite liten ännu. Skulle jag träffa henne igen om ett år eller två så kommer hon säkert att vara döläcker, men nu var hon mest som alla andra snorungar.

Sedan for vi tillbaka till Gävle och åt lite mer. Klart som tusan att det var jag som skulle visas upp inne i stan och syrran som skulle gömmas ute i skogen. Hon har tappat all päls och ser ut som en skabbräv, medan jag har börjat växa på mig och gått från "bröst och bringa som en cornflakesflinga" till muskulös och med mycket hår på bröstet!

4 kommentarer:

  1. Anonym01:22

    Jag var i Sandviken med min mamma och pappa i somras, och jag hade jättekul där.
    Vi kanske pinkade på samma ställen? ;)

    SvaraRadera
  2. Anonym07:55

    Matte säger att jag också behöver växa på mig, för domarna säger att jag är "ännu outvecklad".
    Men vem bryr sig? Jag har faktiskt ingen lust att äta varje dag.
    Men syrran Diinies var här och åt av min mat häromdagen (kolla bilder på hennes blogg) så då var jag också tvungen att äta lite, man kan ju´inte låta henne äta upp all mat!!!

    SvaraRadera
  3. Anonym00:04

    Hallå där. Gävle har jag minsann kissat in, jag också. Fast jag kissar naturligtvis som en dam. Matte har sagt att vi ska åka till Gävle igen. Vem vet kanske vi kan jaga pinnar tillsammans då...
    Kanske kan jag smaka lite av er mat också???

    SvaraRadera
  4. Anonym15:15

    Halloj"brorsan" härlig helg ni verkat haft ! Själv var jag ute på prommis med din helbrorsa igår Kaliber , också en trevlig o snygg herre !

    SvaraRadera