fredag, november 02, 2007

När du får oväntat besök 2 - Nemi


Hon kom som ett yrväder en novemberdag och hade ett koppel i ett band om halsen.
Till skillnad från den fisförnäma tråkiga siamesen som bodde här förut, så vill den bruden leka i non-stop!
Husse och matte säger att hon ska bo här från och med nu, jag ska tydligen vara storebror åt denna där. Det kommer att bli en hel del jobb har jag börjat inse, jag måste vakta alla mina leksaker och ben. Fick ett nytt ben idag och jag ligger och tuggar på det, närjag mitt i allt ser att hon kommer med mitt ben, så jag tog tillbaka det. Matte försöker lura mig med att det är två olika ben och att ett faktiskt är Nemis, men den går jag inte på - klart att det är mitt ben, alla ben är ju mina. Jag har haft ett jättejobb att bevaka mina ben samtidigt, ser jag att hon tagit ett så tar jag tillbaks det, men då tar hon det som jag tappar ur munnen, hmmm. Till slut kom jag på att om jag samlar alla i en hög och lägger mig själv ovanpå dem så kommer hon inte åt dem, man lär så länge man lever. Fast jag tror att det kommer bli kul med en lillasyster och för att inte tala om allt godis som jag har fått idag, bara för att vara jag. Nu räcker det tydligen att gå lite som folk och så haglar det godis, till och med när matte säger "sitt" åt bruden och jag sätter mig så kommer det en bit till mig också, lättförtjänta gobitar!
Å sen så är hon riktigt söt när hon sover och det gör hon just nu, ligger som en utslagen groda, mitt emot mig på golvet (och jag är också utslagen, så det är matte som får agera spökskrivare idag)
PS. Nemi bad mig hälsa till sin gamla matte att hon saknar henne litegrann och att hon måste hälsa på när hon kommer till Sundsvall (vi har IKEA, den brukar dra), men att hon tror att hon ska trivas här! innan hon somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar