måndag, november 12, 2007

Syrran har borstat tänderna och jag kom undan!

Idag borde jag ha badat enligt H&M. Det har de iofs tjatat om i flera veckor nu så jag börjar misstänka att de är lite lata - helt ok, enligt mig. Duscha underredet går väl an, men bada? Helst inte! Tror inte jag kommer att klara mig undan så länge till nu, de tjatar om att få bort det sista av underullen och idag såg matte mig när jag rullade mig i något dött.

När jag och matten var ute i elljusspåret ikväll kom hon på att någon platsliggning har vi inte gjort sen i våras och genast fick hon dåligt samvete och skulle göra något åt det på stört. Jag fick lägga mig ner i kanten av elljuspåret i en krök med bra uppsikt. När jag låg där och gonade mig som bäst så ser jag, men inte matte hon var vänd mot mig just då, en annan hund som kommer gående, jag flög upp, så snabbt har matte aldrig sett ett ställande förut, och började tokskälla. Matten blev inte ett dugg glad och förbannade mig för att jag talade om för hela Sundsvall att det kom en annan hund i spåret och sen förbannade hon sig själv (fast det gjorde hon tyst) för att hon lagt mig just där och då, nu när det var första gången på evigheter. Måste det gå åt just pipan nu? Fick göra två till korta på vägen hem bara för att visa att jag kunde, matten stog och vred på skallen åt alla håll samtidigt så att jag började nästan undra om jag skulle ringa efter nån katolsk präst med vigvatten. När vi kom hem kompenserade jag med att inte bry mig alls om grannhunden, inte ett dugg. Då blev matten stolt.

Lillsyrran har fått träna inkallning i långlina på fotbollsplan idag. Det tyckte både hon och H&M var skitkul! Tack och lov är hon inte intresserad av att leka, utan där är det bara godis som gäller, så jag behöver nog inte vakta min träningsboll. Och när jag och matten var ute så borstade husse tänderna på näbbgäddan, inte för att hon har så många längre, de flesta har matten redan trampat in i fötterna. Om hon nu bara kunde tappa de sista medan jag fortfarande har mina öron i behåll, men det är väl önsketänkande. I morgon ska hon till vettten på besiktning, vadå besiktning, kollar dem bromsarna?.... eller kanske drar ut tänderna, hoppas!

Idag har varit första dagen då hon inte försökt smita ut genom dörren när det äntligen varit min tur att gå ut, hon bara låg ner i hallen och tittade lite slött. Jag tror att hon försöker invagga oss i falsk säkerhet, väntar bara på att vi släpper ner garden, så drar hon. Hon har också vågat hälsa på grannhunden idag, Jean 14 år, det är den första hunden hon hälsat på sedan hon kom hit. Visst ja, hon hann se lillvalpen som är hos dagmatten här under också, när hennes matte kom ut samtidigt som matten och hon var på väg upp, de möttes i dörren som flög upp i trapphuset. Nemi var i famnen just då, sex på morgonen har inte matten ork att locka uppför trappen och det uppskattar jag eftersom jag då står redo i dörren och väntar på min tur.

1 kommentar:

  1. Anonym11:03

    Hahaa! Kabby, du tänker verkligen på allt. Jag tror stensäkert att vigvatten och en katolsk präst kan hjälpa mycket när man börjar undra över mattar och hussar!

    SvaraRadera