tisdag, november 13, 2007

Förnedring!



Idag kom jag inte undan längre! Min enda tröst är att bliden blev oskarp och att kameran la av så de inte kunde lägga upp nakenbilden. Lite njuter jag nog i smyg, för jag gick frivilligt in i badrummet och stog kvar tills de lyfte i mig i badkaret. Sen står jag snällt och låter dem massera in såpan. Fast en liten hämnd fick jag allt när jag, mitt i allt, delade med mig av vattnet till H&M med en jätterusk, haha och nu ligger jag under soffan och försöker förstöra parkettgolvet. Som vanligt avslutades min skönhetsvård med en sån där extrem god tandstenstugg. Lillsyrran fick sin dos hon också, efter 10 min så gav hon upp och de fick klippa en klo, nu är det nog bara 3 st kvar så är alla tagna och sen är det nog dags att börja om...

Annars har jag och lillsyrran, H&M var med förstås, tagit en stadsvandring ihop idag. Vi gick till veterinären för att besikta syrran, jag tror att det gick bra för hon kom ut igen. Tyvärr kan jag meddela att hon fortfarande har kvar sina tänder! Matten har skvallrat att vetten sa till henne att där hade hon nog jobb och nickade menande åt syrran, hon ville tydligen inte alls bli fasthållen och visa upp sig. Syrran påstod efteråt att de var två mot en, inte sportsligt alls! Matten fick i hemläxa av vetten att hålla fast näbbgäddan en liten stund varje dag, men han var klart impad över att H&M hade lyckats tvätta öronen, borstat tänderna och klippt (nästan alla) klorna på henne.

Syrran skuttade mest omkring som en groda, både på vägen dit och hem, hussen fick jobba som en idiot för att försöka få någon som helst ordning på henne. Lyckades han - njaa. Själv spatserade jag och matten bakom och fnittrade lite överseende ikapp och käkade godis. Hon påstod att jag var gudomlig, igen, börjar nästan bli van nu. Matten gick dock inte riktigt lika fint, tog ett blixtsnabbt läggande mitt i gatan, inget trafikvett där inte, borde inte hon föregå med gott exempel? Där fick i alla fall hussen och lillsyrran en chans att skratta tillbaka, matten svor nog mest.

Kommer ni ihåg att jag redan igår sa att jag trodde att syrran bara invaggade oss i falsk säkerhet gällande rymningarna ut i trappen, gissa vem som hade rätt? Idag när jag och husse kom hem från skogen hann vi inte ens se henne innan hon svisslade förbi, kände bara vinddraget. När husse kom upp med henne igen sa matten att det där var ingenting emot vad hon gjort när vi varit borta. Hon hade tagit min klicker, från byrån i hallen, lagt sig på golvet och försökt få godis ur den. Hur mycket hon tuggade och den klickade så kom inget alls. Sen hade hon varit upp på bordet hämtat en mugg och lagt sig i soffan med sitt byte och avslutat det hela med pudelryck i 10 min. Matten var lika trött som vi när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar