onsdag, januari 27, 2010

Inget nytt under snön

Här händer inget nytt, M springer (med mig) och åker skidor med oss (läs Kabbyidioten). Hur Kabby törs lita på M övergår mitt förstånd! Senast idag så höll hon på att svimma i skidspåret och det upptäcker hon när hon bara har nedförsbackarna kvar... Herregud, människan borde spärras in och det snarast!!! Även om jag brukar smågnabbas med brorsan så tycker jag faktiskt om honom och vill ha kvar honom i livet och inte tror jag att han skulle vara så snygg med en stav piercad genom örat heller.

M övar NEJ!!! på oss, någon mindre klok, eller oklok som vi i Norrland säger, har visst lagt ut förgiftad rådjursmat i vår stad och en stackars liten schäfer finns inte längre i livet. Idioter brukar det finnas gott om, men så här dum trodde vi inte att någon var!

Annars har M gett sig tusan på att jag ska lära mig apportera. Med tanke på hur det gick sist, dvs att hon lärde mig att backa rakt och snyggt så fort hon tog fram apportbocken *fniss*, så provar hon ett helt nytt sätt. Jag får själv jaga efter träbocken, eftersom hon hela tiden drar den ifrån mig. Än så länge sköter jag mig bra och hostar in Frolic och hamburgare i mängder. Lite extra fettlager kan vara bra att ha, nu när jag släpper all underull i vintern.

Imorgon ska det visst komma massvis med ny och rolig snö, då ska jag driva husse till vansinne med att leka pulka och öva frivolter. M rymmer fältet och ska visst ut på vägarna i det förväntade snökaoset, hellre det än att gå ut med mig i nysnön, påstår hon. Hon hävdar att det kommer vara mindre riskabelt och mycket lugnare på E4n längs Norrlandskusten imorgon, än att gå ut med mig - vi får väl se. Hör ni inget ifrån henne på ett par dagar så kan ni väl ge er ut och leta i en enslig snödriva mellan Björna/Övik och Sundsvall, hon är ca 1,60 kort, blond och kommer antagligen att vara rätt ful i munnen när ni hittar henne, trots sitt väna utseende.

3 kommentarer:

  1. Ni verkar ha det såå roligt...........ingen vill springa eller åka skidor med oss !!!

    SvaraRadera
  2. Här är vi just nu glada att matte orkar gå ut med oss överhuvudtaget....snön är djup och jobbig säger matte.
    Vi säger bara snö är toppen!!!!

    SvaraRadera
  3. "sitt väna utseende"
    *skrattar så vi håller på att ramla av stolen*
    Skaffa glasögon! ;)

    SvaraRadera