söndag, januari 10, 2010

Fredagsmys

Ibland så händer det! De tvåbenta satt och åt köttsoppa och när det var klara så satte de plötsligt ner tallrikarna till oss att göra tabberas (här förutsätter vi att ni kan er Emil i Lönneberga). Det händer aldrig annars! Och sedan, till efterrätt fick vi köttsoppa rakt ner i våra skålar, inte bara slicka rent efter andra, utan en alldeles egen portion. Jag fick plötsligt minnesbilder av himmelriket jag upplevde när jag bodde på pensionat Mormor där jag var en helg och fick köttsoppa varenda dag.

Lite oroliga blir vi i alla fall. Undrar om de slagit huvudet i smyg, det här är inte likt dem. Undrar om vi ska ringa till elaka tanten så hon kan kolla upp dem, plötsliga beteendeförändringar i deras ålder kan innebära att de är sjuka eller har ont, det har man ju läst på div hundforum. Men tills vi får bekräftat att de har allvarliga hjärnskador så njuter vi för fullt och är det så att skadorna är permanenta så kommer vi njuta länge.

3 kommentarer:

  1. Anonym17:59

    Kiwi hälsar att hon också fick god mat här om dagen, pasta med pannbiff. Efteråt sa matte att det var för att den var så otroligt torr när man värmde den i micron. Så se upp så ni inte blir lika lurade som jag (Kiwi, er läromästare på allt olydigt XD)!!!

    SvaraRadera
  2. Soppa ??? Attans , här gäller torra kulor dag ut o dag in...Kan ni skicka den där bacillen till vår tant med ??

    SvaraRadera
  3. Kung Dino20:00

    Hum... har hört att det idag måndag har gjorts godis hos er, fick ni smaka igen???

    SvaraRadera