måndag, maj 25, 2009

Två röda band och en löjlig matte!

Så lätt det är att tillfredsställa de sina....
Har haft en skön helg i Furuvik, men här kommer bara resultat och kritik, resten kommer senare.

Rasspecial i Furuvik på SLKs riksstämma, domare Tanya Ahlman-Stockman
Kabby 1 ökl, r-ökkl
Medelstor hanhund, Utmärkt välbehårade öron, Bra huvud och uttryck, Behöver mer kropp i volym, Önskas mer vinklar fram o bak, Utmärkt pälskvalitet men inte i sin bästa päls idag, Mkt rastypiskt temperament, Rör sig trångt bak

Nemi 1 ukl, 3 ukkl
Medelstor tik, mkt feminin, En aning lång i kroppen, Bra huvud o bröstkorg, Välansatt svans, Bra vinklar, Välburen svans, trevligt temperament, Rör sig bra

Matten har svävat på små lätta moln hela dagen, att det skulle gå bra för syrran, när hon skulle visas av proffshandlern Hilda, hade matten räknat med, bara pälsen inte skulle trilla av i ringen eller att hon skulle passa. Däremot, att lilla jag skulle kliva fram bland de stora grabbarna var visst årets skräll, men jag visade dem allt var skåpet skulle stå! Att jag även slog en världsvinnare har matten tjatat om till leda, kommer det här att innebära att jag ska visas upp i tid och otid hädanefter? Hoppas inte det, fast det är lite ok så länge jag får dela stugan med Smillan (hon blev förresten näst snyggaste tiken, men det visar bara att domaren hade behövt glasögon, hon var ju inte bara snyggast utan även sexigast!) och hennes roliga husse, han gillar kottar precis lika mycket som jag.

9 kommentarer:

  1. Uljas06:55

    Ha ha stackars dig brorsan ! Nu har du gjort bort dig ! Nu kommer du få springa runt i ringen i tid och otid !!
    Jag hade turen och fick vila mig hela helgen..
    Grattis till er båda !!!

    SvaraRadera
  2. Anna, Alex, Paddy & Noki07:20

    Förstår att du är stolt & glad, det hade jag också varit. Pussa dina goa hundar från oss fattiglappar på Mariehem.

    SvaraRadera
  3. Du var supersnygg i ringen, så du kommer att få springa runt och jaga röda plastband medan jag jagar Smilla! hahahaha

    SvaraRadera
  4. Ni var två snygga dogzs, klart det går bra i ringen då :)

    Håller med till fullo, kul att få ett ansikte till bloggen :)

    Ha de gott!

    SvaraRadera
  5. Grattis till fina resultat! Sååå roligt!!!!

    SvaraRadera
  6. Anonym17:46

    Nu har nog eran matte fått blodad tand, så er lär vi se mer av i rigarna!! :o) Grattis till fin fina resultat! Hoppas vi ses snart igen! :o)
    Mvh Rebecka & lappgänget

    SvaraRadera
  7. Kabby daaarling.... Du var så sexy när du sprang runt där i ringen!!

    SvaraRadera
  8. Ojoj, har era föräldrar också varit på utställning? Väldigt vad de har fullt upp med sånt där, jag har aldrig varit med om maken.
    Tur att man inte har några gröna papper, så man slipper bli med på sånt där tjafs! Låter syrran få åka iväg och ha det tråkigt istället, hihi!

    Grattis iaf!

    SvaraRadera
  9. uljas o company14:20

    Hm tack för väg beskrivningen...men vi börjar redan längta efter våra tanter...så vi vänder nog hem..

    SvaraRadera