fredag, maj 08, 2009

Handling eller handling - det är frågan?

Här skulle jag kunna skriva om när vi var på landet i påskas och röjde runt med kusinen från landet, men det orkar jag inte fast det var kul.

Eller så kunde jag skriva om när vi skulle åka på vad jag trodde skulle vara en handlingshelg med M och något handlarproffs från Göteborg och det kan jag väl göra. En ren besvikelse från början till slut, det var ingen shopping alls, fast M hade med sig ett stilingproffs. Det var tydligen en ren missuppfattning, det var tydligen inte handling på svenska , utan handling på engelska, som vi skulle syssla med - glasklart? eeh, eller hur... Mina H&M har visserligen visat sig vara förvirrade redan förut, men att inte kunna veta vilket språk de ska prata, så illa trodde jag inte att det var.

En kort summering från denna helg är att vi numera är officiellt utnämnda till Sveriges mest bångstyriga och olydiga lappisar (detta kan möjligtvis vara en anledning att vi inte uppdaterat bloggen på så länge, M har haft lite ångest med sig själv och oss). M är numera också känd, för att röka konstant och köra alldeles för fort med bilen.

Kabby viftade i alla fall på svansen ett par gånger (och det är mycket i en utställningsring) och så fjäskade han ibland genom att springa med lite ögonkontakt. Jag däremot, som M brukar säga är följsam, jag hittade en hel halv varmkorv på backen och efter sket jag fullständigt i vad alla sa - det kunde ju finnas mer! Jag lovar, nu finns det inget mer, som en metalldetektor inställd på korv och köttbullar var min nos och numera är hela Åsmon med omnejd avsökt och alla fynd tillvaratagna och de förvardes tryggt i mitt magarkiv tills det blev dags att ge plats för och fylla på med lite mat.

Så helt fel var väl inte denna helg om ni frågar mig. M däremot hade träningsvärk i rumpan efter alla snabba vändningar och tjurrusningar åt både höger och vänster och både hon och Göteborgsbruden hade brännsår på händerna efter kopplena (och nu har M lovat att handla, på svenska, nya koppel). Jag fick vila rätt mycket på söndagen, för då verkande ingen av mina handlare vilja ha med mig att göra...

Som kuriosa så kan jag berätta att hela Ms organisation har idiotförklarat henne, "Vad skulle du göra, sa du? Springa i vänstervarv, åt vänster menar du?, i en hel helg? och dessutom betala dyrt för det????!!!"

2 kommentarer:

  1. uljas o company07:32

    Härligt att ni vaknat ur vinter idet igen !!! Språket är ju lite svårt förstås...skulle ni vara olydiga..hotat med blocket igen ??lugn dom bara hotar...dom kan inte leva en dag utan oss...vi måste åka imorgon och springa i den där fåniga ringen , suck

    SvaraRadera
  2. Jeanette och Dino07:45

    Jag har även berättat för delar av organisationen att er matte ska köra mänsklig agility i Furuvik. Så förmodligen tycker de nu att hon är ännu mera idiot! ;)

    SvaraRadera