söndag, april 04, 2010

Die Mauer

(text Ebba Grön & Kabby)

Halt!
Här får ingen passera,
här kommer ingen förbi.
Kommer aldrig över nån mera,
så gå är du snäll om ditt liv är kärt.

Över kompostgallret såg jag min livskamrat,
Smilla stod och gestikulera.
Jag har gått här i ett dygn snart,
men med en Nemi är det svårt att diskutera.

Jag gick långsamt hemåt,
hemåt den kvällen.
Skulle jag få se henne igen?
Hjärnan värkte,
hjärtat värkte,
Skulle jag bli hel igen?

En dag så stod,
så stod den bara där,
ett galler mellan mej och den jag hade kär.
Vi bor 50 mil ifrån varann.
men en dödskalletrosa är det enda jag ser av Smillan.

Vi skulle få leva här
vi skulle få leva här
vi skulle få leva här
vi skulle få le, leva här

Alla vackra tikskydd är våta,
av blodet från ditt heliga korståg.
och jag skall aldrig förlåta
det som hände vid gallret.

Jag har tänkt jävligt mycket, mycket på att fly,
Jag vill se hennes kropp,
jag vill smeka hennes päls,
höra hennes stämma,
vara henne nära,
Jag ska viska i hennes öra;

Vi skulle få leva här
vi skulle få leva här
vi skulle få leva här
vi skulle få le, leva här

Ja, jag vet, jag vet precis hur,
jag flyger över erat galler.
Å jag vet, å jag vet,
jag vet precis hur,


"I´ll be the acid spy"
Jag gör vad du vill.
Jag vet precis hur,
jag vet precis hur
Eh oh ah, jag vet precis hur.

Vi skulle få leva här
vi skulle få leva här
vi skulle få leva här
vi skulle få le, leva här

13 kommentarer:

  1. kung Dino08:26

    Livet är hårt käre broder!
    jag får kanske lov att ta ett litet snack med din syrra om vidden att hjälpa varandra istället för att stjälpa, när hon kommer hit.

    SvaraRadera
  2. Jag döööööör av skratt!!! Stackars Kabbypojken!!!

    SvaraRadera
  3. Uljas10:30

    Vilken sång ..lite synd om dig är det käre bror , men Panos vill sååå gärna ha henne

    SvaraRadera
  4. Stackare!!!
    Vi lider med dig!

    SvaraRadera
  5. Anonym18:36

    Hahahaha! Eller...stackars, stackars Kabby ;) .

    SvaraRadera
  6. Tack Ebba Grön! För att ni hjälpte mig komma igång lite med texten som beskriver min svåra olycksalighet.

    SvaraRadera
  7. Lilla Kabby , jag har tagit din kvinna med storm ...vi ska nog få bebisar...yes jippi !!
    Hon är här hos mig fortfarande...och vi gosar , så skönt !

    SvaraRadera
  8. Mikko11:40

    Okej Kabby, jag uppskattar dina försök att imponera genom att låtsas att du är poetisk. Men fatta att du bara är patetisk.
    Jag vet vad hon sjöng när hon åkte från er:

    Jag blir hellre jagad av vargar
    Jag blir hellre ensam så jag säger nej
    Hellre jagad av vargar -
    än älskad av dej

    Så det så!

    För övrigt så är hon min. Bara min. Även om jag vet att det finns elakingar som försöker hävda något annat just nu...

    SvaraRadera
  9. Kabby13:23

    Mikko, till dig vill jag bara säga:
    Du hade din chans och tog den inte! Vad säger det om dig...?
    Till Panos:
    Hennes hjärta är mitt, bara mitt! Du försöker bara binda fast henne genom att skaffa valpar ihop. Till mig kommer hon för att hon vill.

    SvaraRadera
  10. Lennart17:13

    Stackare, Ingen Smilla lycka, men hoppas min högerfot var till lite tröst ;-)

    SvaraRadera
  11. Jasså har du gräft ner dig nu Kabby ponken ?Misströsta inte , vi fick inte heller roa oss med Smilla....bara Panos..

    SvaraRadera
  12. Seså! Sluta häng läpp nu Kabby.
    Du vet väll det där uttrycket "att tusen står dig åter" ! Ut på banan och ragga nytt nu bara!

    SvaraRadera
  13. Kung Dino19:40

    Seså! Berätta nu om Syrrans vackra ögon istället, som jag snart kommer att titta mycket djup i...♥♥♥

    SvaraRadera