torsdag, juli 23, 2009

Vill hem till stan och den trygga, hårda asfalt

Hatar det här lantlivet, jag och lillmatte vill bara hem! Tror ni att någon lyssnar på oss, nehädå, givetvis inte. Vi ska visst vara borta ett tag till i obygden.Tror någon på att det skulle bo prinsar i obygden? Nej, de borde bo i ett slott eller herrgård om de verkligen är prinsar...
Internetet här ute laggar också surt, så ni kommer inte ens få reda på alla hemskheter som drabbat lilla mig, här ute bland bönderna, förrän vi är säkert tillbaka till i stan. Det kan ni gott ha, ska jag lida - ska ni också lida!
//Nemi, stadsbruden

PS. Kabbymesen trivs givetvis utmärkt här, bland de inavlade banjospelarna med sex tår, lika barn leka bäst...

3 kommentarer:

  1. ja ni Välkommna till asfalten då ..vi syns ju i morgon..men ni era stackare ska ju springa runt i fyrkanten hahahaa vi skickar bara lill prinsen ! Ligger själva hemma o tuggar på lite ben eller nåt ! Lycka till , syns i morgon

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla du som längtar hem!
    Men du ska se att det blir kul när du kommer till prinsarna!

    SvaraRadera
  3. Asfalt? Va i hundan är det??
    Jag känner bara till gräs, snö, sjö och trägolv som är gott att kissa på(iaf när jag var liten).
    Skogen är ju toppen, man blir alldeles snurrig i knoppen av alla härliga dofter där!
    Jag hade hellre varit i skogen än hemma nu, för vi leker hundhotell med en pansarvagn vi...

    SvaraRadera