onsdag, juli 15, 2009

Nu far vi till fjällen!

Som M har fejat här hemma så trodde syrran att Kungen (eller mormor) skulle komma på besök, så hon började putsa pälsen så den glänste och blev alldeles stirrig så fort det plingade på dörren. Vi andra var mest i vägen och hade vi inte hållt oss undan hade vi farit in i dammsugaren för länge sedan. Jag gömde faktiskt undan syrran för M när hon dammsög som värst, för jag såg på Ms blick hur sugen hon var... Nu när allt är rent och fint, vad gör de då? Jo, de packar ryggsäckar, väskor mm och slutligen även in oss i bilf*n, de kunde väl varit hemma och njutit lite, men inte de inte, folk är bra konstiga. Inte nog med att lägenheten fick sig en omgång, det fick vi också så nu är vi öron- och snopprensade, kloklippta, genomborstade osv.

Fjällen brukar vara rätt ok, men jag förstår inte vad vi ska med nya flytvästar till. Vi provade ut dem och M höll på att dö av skratt när vi fick beröm över att vi var så väluppfostrade, jag förstår inte vad M menade när hon leende klämde fram ett "Kul att man kan lura någon". Det är bara hon som inte förstått att vi minsann alltid är små änglar, men bara när de förtjänar det - kanske dags för lite självrannsakan matte... Vi har varit till fjälls förr och som jag kom ihåg det så var det mest sten vi såg. Att jag har fått en ny klövja innebär visst att jag är officiellt stor, nu är det bara syrran och lillmatte som slipper släpa runt på saker.

Sedan ska vi visst träffa prinsarna - tjoho! Först blev vi så glada över det, men så började vi misstänka att det säkert fanns någon baktanke med det hela och givetvis fanns det det. Vi ska ställas ut igen *suck* och numera försöker M inte ens att dölja att det är blodigt allvar! Vet ni vad hon gjorde härom dagen? Jo hon slet fram mig från min skönhetssömn under soffan för att prova kläder på mig! Om hennes kläder skulle matcha mig? Herregud! *skakar på huvudet* Nu har det slagit runt på allvar och nu är det nog bara klädrullen kvar, sedan rymmer jag och ringer BRIS så de hämtar syrran också.

6 kommentarer:

  1. uljas21:21

    Men hallå vi bor inte i fjällen !!
    Har er tant blivit galen ? kläder ??? Ja just ja Ransäter...mera röda band vill hon ha !
    Börjar virkningen ta form ???
    Ska bli kul att ses igen , särskilt din syrra ...

    SvaraRadera
  2. Ha så kul i fjällen!
    Lycko er som får träffa prinsarna :)

    Kör försiktigt!

    SvaraRadera
  3. Kung Dino07:43

    Alltså, allt är den där Monicas fel. Håll er undan för henne, det är hon som tutar i er matte en massa dumheter som att man måste ha 17 olika borstar och klisterrullar över pälsen innan man går in i ringen.
    Jag talar av egen erfarenhet!!!

    SvaraRadera
  4. Åh huu! Låter som att ni borde fly för era liv bums!
    Mamma säger att folk som städar hysteriskt och sedan reser bort, de har endera en allergisk husvakt eller så ska de ta livet av sig. Ring BRIS direkt! :o

    SvaraRadera
  5. Måste ni ha kläder på utställningen?
    Du kommer ni att se ut som fjollorna som springer runt med tofsar i håret, de där schasa lapserna! Fast värre! Kan ni inte hitta kläderna när ingen ser och bita sönder allt, för att sedan gräva ned dem i en blöt rabatt? ;)

    SvaraRadera
  6. Lycka till med att hålla ordning på familjen i fjällen! Testa att bada i alla fjällsjöar ni kan innan det är dags för utställningsringen ;-)

    SvaraRadera