söndag, februari 22, 2009

Herrbesök och tonåringar

Jaja, matten var väl inte världsbäst i skidspåret, men hon kom trots allt i mål efter 3h 30min och 2sek. Inget hundgodis vann hon. Till nästa år ska vi träna henne ordentligt, ingen träning - ingen mat, det borde fungera med lite mer konsekvens och ledarskap så att M inser vem som bestämmer och att hon måste arbeta för brödfödan.

Lillmatten har ju fyllt tonåring idag, men vi fick inte sjunga för henne imorse då hon hade kompisar på besök, hon tyckte att vi bara var piiinsamma. De åt massvis med god chokladtårta som vi inte fick smaka på, jag tror inte på det där med att choklad skulle vara farligt, jag tror att de bara säger så för att de ska få mer själva.

Eftersom lillmatten blev stor så var kusinen från landet här och grattade han med. Inte lite jobbig han är! Hela tiden var han uppe i rumpan på mig, jag fick säga ifrån säkert sjuttioelva gånger innan han började fatta och sedan följde han bara mig som en skugga på behörigt avstånd. Närmare än så vågade han sig inte efter att jag visat upp mina fina vita huggtänder. Inte nog med att han uppvaktade mig lite väl ihärdigt och odiskret, han kissade inne också! Lantishundar ska stanna på landet! Suck, tur att min blivande kung bor i en universitetsstad och jag hoppas verkligen att han är lite beläst och rumsren med tanke på varifrån han kommer - snälla, säg att det är så?

9 kommentarer:

  1. Anonym05:43

    Jasså du har haft lantisar på besök?? Vi är helt inne på din bana med choklad ! Dom vill ju ha allt själv !

    SvaraRadera
  2. Anonym08:56

    Ja dom är lite snåla dom tvåbenta när det vankas fika!

    SvaraRadera
  3. Anonym13:32

    Jag var bättre än din matte. jag tog mig i mål som snabbast på 35.58sek

    Du skulle ha sätt mig oh flög fram som en vind.... Och en bit bakom kom matten!! jag hörde något om fys.träning efteråt....

    SvaraRadera
  4. Anonym19:59

    Hahaha! (Dinos matte skrattar elakt) Dino vill gärna tro själv att han är kung, men jag som är hans matte kan berätta att jag anser honom vara en riktig bonnhund!!!! (vi bor ju´på vischan en mil utanför Uppsala, så sorry!!! hahaha!!!) /Jeanette

    SvaraRadera
  5. Anonym07:41

    Lugn bara lugn lilla Nemi, vi kan hålla det hemligt att jag anser Dino vara en bonnhund. Han vet ju´inte ens om det själv utan lever i tron om att han är en KUNG!

    SvaraRadera
  6. Anonym08:11

    Kung Dino låter hälsa att han söker en ny matte då han ryktesvägen hört att hans nuvarande inte är lojal nog!
    Han hälsar även att det hon påstår bara är elakt förtal och skitsnack!

    SvaraRadera
  7. Anonym23:11

    Jag måste säga att min bror, Kung Dino, faktiskt är lite "bonnig" av sig... Han har ingen som helst klass när det gäller Champagne, han dricker vilken smörja som helst!
    Fick du smaka semla idag då???

    SvaraRadera
  8. Anonym11:27

    Dear Friend Frank har inte hört av sig mer. Han ville nog inte ha en massa hundar och jag gissar på att det hade blivit för varmt där i Ghanalandet... Matten sa att det inte fanns någon snö alls där!!

    SvaraRadera
  9. Anonym12:37

    Vad är det för fel på lantisar nu då? Kusinen eran var nog bara bakom flötet, för så skulle vi aaaaldrig göra!
    Och det där med att choklad skulle vara farligt, det är rent ljug! Varför säljs det hundchoklad annars??

    SvaraRadera