fredag, april 04, 2008

Kusinen från landet

Igår fick vi oväntat (egentligen bortglömt) besök av "kusinen" Aldur och hans husse. De var på genomresa och kom in och skulle dricka vatten respektive kaffe.

Aldur är verkligen bonnläpp till skillnad från brorsan och jag. Att han skäller på alla bilar kan man väl stå ut med, för det är inte så många sådana i vår lägenhet. Fast någon skulle behöva ta ett ordentligt snack med honom om hur man uppför sig bland stadsfolk och tjejer i synnerhet!

Inte nog med att han, nästan konstant, var i rumpan på mig så han lämnade mig bara ifred för att tugga upp mitt tuggben och för att kissa på dammsugaren! Samma dammsugare som jag precis har förfinat med en ny kontakt, hussen fyllde ju nyss 40år och jag vill också ge honom en fin present. Så snäll är inte ju Kabby, han ska bara ha och ha, han fick t ex ett nytt koppel för någon dag sedan och vad fick jag då? Jo, Kabbys gamla, men jag är inte bitter - inte då! Jag nöjer mig sååå gärna med begagnade och avlagda saker jag, ödmjuk och ickematerialist, tacksam för det lilla, men jag drog upp extra mycket skit i deras sängar den natten, bara så de vet.

För övrigt så undrar hussen numera, läs stycket ovanför (i slutet) igen, hur mycket sand en lapphund, eller två, kan ha i pälsen. Han har nu duschat av oss varannan dag och ändå ligger det ett konstant lager av sand på golven och i sängen.

Finns det, precis som för nya bilar, någon sorts teflonunderredsbehandling för lapphundar? Skicka skyndsamt svar till: helkroppspeelad.husse@sandblästrad.nu

1 kommentar:

  1. en annan kul grej de kan ha i pälsen är belöningen... övade kom övningar med den lilla och hon undrade varför det luktade så gott hela tiden efter träningen och när vi kikade efter vad hon pysslade med så satt det en liten korvbit i "luggen"...

    SvaraRadera