tisdag, juli 22, 2008

Vi hade i alla fall tur med vädret - not!

Tja vad ska man säga? Det går visst rykten, på vissa bloggar, om att jag skulle ha tagit semester. Vill härmed starkt dementera att jag skulle haft någon som helst viloperiod!

Under min frånvaro från bloggen har jag gjort MH (haha, M blev gråhårig på kuppen! Vadå komma tillbaka, jag sitter hellre här och tuggar på ett grässtrå! Vem bryr sig om några spöken när man kan ligga kvar i mossan och leka med kottar? Fast kaninen var kul, den dog, garanterat!), cyklat, åkt bil, varit på utställning (fick en 2a, men pälskommentaren var bäst "Ngt utfälld i pälsen----päls ok", här fick jag stödja upp matten som höll på att svimma av förvåning "ngt utfällt", enligt henne har jag ingen alls), varit barnvakt åt islänningen Aldur och lillsyrran (det var ingen barnlek!), gått flera timmar i skogen i ösregn och hagel (haha, folket har INTE samma pälskvalitet som vi), gått till höga vattenfall, gått upp på fjäll, nästan blåst bort, gått ner från fjäll, glott på lite ren, beundrat Ms knottbett (det såg ut som hon hade vattkoppar på vänstra halvan av ansiktet), varit på marknad, träffat en svenne, skällt på hästar, skällt på turister, nosat och hälsat på turister, tiggt ostsmörgås av turister, varit lappisamdassadör för turister, smakat kaffe (gör jag aldrig om, numera brukar H&M, fnissande, bjuda mig på detta djävulens påfund!), smakat messmör, slickat asfalten på hela marknadsplatsen på jakt efter mer messmör, lärt lillsyrran att bada, varit ute och joggat med lillsyrran & M i ösregn och åska (varför ska M, som bara är ute och springer ca 5 ggr/år alltid välja åska och ösregn till sina joggingrundor, det var ju knappast första gången?), åkt mer bil och kissat in halva Sverige som mitt!

Det enda som jag missade var att vara med på min favvotjejs bröllop, någon var tvungen att vakta syrran (läs jag), men jag har hört att M grät som en barnunge och att bruden var vackrare än någonsin. Grattis Herr och Fru Johansson!

3 kommentarer:

  1. Anonym07:19

    Visst är det härligt att åka till fjällen ? Tänk så mycke mat det finns ! Ren bajs är ju smaskens ! Vi skulle lätt kunna bo där ! Vi såg massor med renar , men vi fick inte jaga dom !! Kramisar från U,P,A

    SvaraRadera
  2. Anonym08:14

    Woooh! Vilken sommar! Berätta mer om MHt!

    SvaraRadera
  3. Anonym20:38

    Jag saknar dig också min favvo kille Kabby hoppas vi kan ses snart och flörta lite hihihi kramizar till er alla /vickis

    SvaraRadera