tisdag, februari 12, 2008

Vill inte vara Svensson!

Mina bröder har de hårt klingande manliga namnen - Kaliber, Hammer och Konjac.
Syrran är döpt efter en cynisk, stenhård, tecknad storstadsbrud - Nemi.
Syrrans brorsa är döpt efter en av världens kändaste tv-spelskaraktärer - Link.

Och jag då, vad är jag döpt efter? En j..la husvagn!

Vad kommer härnäst, ska vi alla, jag och H&M ha matchande träningsoveraller på nästa lapphundsträff? Syrran slipper säkert - passar nog inte hennes hårda attityd, hon och lillMatte kan glida runt i svartsmink och nitbälten, ständigt 10m framför eller bakom och låtsandes som om de inte känner oss.

För att göra förnedringen ännu större, så utspelas följande dialog varje gång någon frågar om vad jag heter:
-Vad heter hunden?
-Kabby.
-Vad sa du att han hette?
-Kabby, du vet som husvagnen, fast med "K"!

Det finns faktiskt människor som inte förstår eller har en aning om att jag är uppkallad efter en husvagn, måste de då berätta det!!! Kan jag inte få ha lite stolthet kvar, kan de inte bara ljuga och säga att det på finska betyder "hårding" eller "djävulsdyrkare" eller bara "den som äter små söta valpar till frukost"?

4 kommentarer:

  1. Anonym10:26

    Kära Kabby, det är inte hur man har det, utan hur man tar det som räknas. Med vänliga hälsningar Lotus, som alltid får höra att ett blomnamn väl inte kan vara något för en hanhund?

    PS. Matte njuter av att läsa dina filosoferingar :) DS.

    SvaraRadera
  2. Anonym21:13

    Ja du Kabby, du verkar inte ha det lätt...har du hört talas om "Bullen" och "Sotaren" ??, det har jag... / moster, alltid på din sida

    SvaraRadera
  3. Anonym19:17

    Hej å hå det är väl mitt fel det!!!
    Faktum är att du inte är döpt efter en husvagn - Kabby är en cool kille på Vento Articos Kennel i Småland. En mycket trevlig "människovalp" som jag gillar mycket därav ditt namn.

    Ann-britt din uppfödare

    SvaraRadera
  4. Anonym07:40

    Jaaameeen.... jag då??!! SMILLA..... SMILLA.... SMILLA.. Hur mkt brist på fantasi hade inte min husse och matte då?

    Mattens andra djur har haft mkt roligare namn.... Förutom kärringen Lexie då!!! Men jag... Jag fick heta Smilla!!! Vad sägs om Baconkatten , Dieselkatten , Hot Dog , Naken Lasse (mattes albinogroda som Dieselkatten åt upp) Råttorna Morrbin , Virus , Bacillen och Kenth!!

    Det är inte så jäkla kul att alltid bli referad till en bok..... och Lapptussen kallar de mig för oxå.. Jag vill oxå vara tuff!! jag är ju punkare och svartrockare innerst inne!!

    //Smilla the destroyer

    SvaraRadera