tisdag, februari 20, 2007

Ytterligare nya bekanta

Husse och matte har pratat om att vi numera har ett zoo hemma, men det var något som jag tyckte saknades. Så på eget initiativ tog jag hem lite fler djur, som bara är mina, några löss närmare bestämt. Resten av min familj uppskattade inte riktigt det, utan svär mest, plus att de kliar sig överallt - fastän jag sagt att de bara vill leka med sådana som mig.
I morgon ska matte till apoteket så fort de öppnar, sen ska hon iväg och kommer inte hem förrän Kortvasan är besegrad, dvs på lördag. Hon skrattar gott och säger till husse att resten av saneringen är hans problem. Jag tror att mina nya kompisar måste flytta (fast Surmesen, hon får minsann vara kvar).
Surmesen (siamesen) löper för fullt föresten, lägger ut sig allt vad hon kan och ylar hela nätterna. Nu får jag i alla fall komma i närheten så länge jag är bakom henne, framifrån kommer det fortfarande en klotass farande. Jag förstår verkligen inte hur flickor tänker, tror hon att hon ska få någon kärlek ifrån mig om vi inte ens kan pussas först. Nog för att jag är snygg och att jag kan förstå att hon är ute efter min kropp, men är det för mycket begärt med lite romantik först?
Nu vill jag bara önska matte lycka till på skidorna och jag hoppas (inte tror, men hoppas) att hon kunde spöa åtminstone någon på hennes jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar