torsdag, augusti 03, 2006

Nya smaksensationer

I dag har det varit det lite mer action än igår. Dagen började med att jag skällde lite på tidningskillen med sin konstiga vagn. Vi var bara ute på några små promenader i skogen bakom huset innan vi for och handlade. Jag gjorde som jag nästan alltid gör i bilen, gnydde och spydde . Vi köpte hundgodis till mig och lite fiskeprylar till husse. I morgon ska vi nämligen åka till Särna, till lillmattes farmor, där ska vi fiska och plocka bär.
På kvällen var jag och matte ute i elljuspåret och tog en liten kvällsprommis utan koppel - och då låg den plötsligt där, framför mig i diket, oemotståndlig och prasslig, snabbt som attan kastade jag mig över den och tog den i munnen, sprang bort från matte som som bara stod och skrek: STANNA! SITT! LOSS! KOM HIT!, allt det där struntade jag självklart i och drog i mig hela den goda plastpåsen och var riktigt nöjd med mig själv!
Husse försökte få mig att kräkas med senap, men den åt jag bara upp, även om jag inte så gärna ville ha påbackning trots att han trugade, fastän det var fransk dijon. Matte försökte köra så ryckigt och med så tvära inbromsningar och gasningar som möjligt (jag brukar, som jag tidigare skrev, ofta kräkas i bilen, men nu hade jag redan gjort det i dag och man ska inte överdriva), på väg till distriksveterinären, men ingenting hjälpte. Så jag blev invägd, 5,7 kg, och fick en spruta i baken av farbror doktorn och sedan fick husse och jag gå ut och gå. Sedan spydde jag och spydde lite till och lite till....förutom plastpåsen och maten så är jag nu avslöjad att jag äter massvis med grus och sten.
Jag måste dock säga att jag blev lite stött och saknade lite medkänsla från min familj, då de stod och pratade brieostar med veterinären, samtidigt som jag såg min middag passera i revy igen.
När jag kom hem såg jag till att vara riktigt ämlig, lyckades att bli buren hela vägen från bilen, fick vatten serverat vid min matta och alla gullade med mig, men nu är det full fart igen och jag hinner inte berätta mer för nu börjar mitt kvällsryck och eftersom jag inte får äta fler plastpåsar för husse och matte så får väl svansen duga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar