fredag, juli 22, 2011

Klippt, klippt och klippt igen

Ibland tror jag att M är en smula pervers, att hon går igång på just kloklippnig av allt här i världen, att hon så fort hon ser en kloklippare blir så till sig i trasorna och därför genast måste hugga tag i en stackars hund och klippa till. Alternativet är att hon bara börjar bli lite senil, att hon liksom glömmer bort att hon klippte klorna på oss bara för några dagar sedan. Vilket fall som helst, obehagligt är det och det är alltid, alltid vi som är de stackars offrena. Jag har då inte sett henne klippa klorna vare sig på lillM eller någon av grannarna (och gudarna ska veta att det minsann skulle behövas).

Ikväll var hon ute och rände igen (dvs innan hon kom hem och genast satte igång med att klippa mina klor), för det mesta brukar jag få följa med, men ibland så slänger hon på sig sina träningskläderna och tittar på mig, som redan sitter startklar vid dörren, och säger "Inte ikväll vännen, ikväll ska M träääääna ordentligt förstår du". Jaha, vad tror hon att vi brukar göra då? Fuska oss igenom spåren/skogen. Är detta tacken för att jag troget släpat ut kärringen i ur och skur, dag som natt?

Nu sitter hon och svär över att hon inte provpackat ännu, "Tänk om inte maten får plats?" "Och vinet och whiskeyn då?" När hon börjar dilla om alkoholhaltiga drycker börjar det gå upp för mig att jag minsann inte kommer att få följa med till fjälls och titta på renarna, nej jag ska visst vara med LillM och H medan hon förlustar sig i fjällen. Syrran, hon den lyckosten, ska visst på kollo hos Kusinen från landet, där man brukar bli matad med stekta sparvar och leverpastejmackor av kusinens M hela dagarna i ända och springa runt i skogen när man är mätt. Livet ÄR orättvist!

6 kommentarer:

  1. Vicken snygg bloggmall ni har flåsat fram! Och här ligger vi bara och latar oss...ujuj.
    Kommer inte eran matte igår att ni gick med i våran våga-vägra-kloklipparklubb? Hon får ju passa sig!!

    SvaraRadera
  2. Spelar ingen roll hur mycket vi än vrålar om att vi är med i våga-vägra-kloklipparklubben, kärringen har tränat så mycket att hon börjar bli urstark! Vi har inte en chans.

    SvaraRadera
  3. Snuffe12:20

    Du Kabby, jag förstår att du är avis på syrran då det lät riktigt smarrigt med leverpastej. Men det är tvek om M kommer att hinna se så mycket renar, möjligtvis turistrenar. De står ju stilla och är inte intresserade av annat än äta så de kan du inte jaga ändå.

    SvaraRadera
  4. Jisses brorsan...trodde du var död! Över ett år sen utan ett livstecken !Tänkte nästan ringa efterlyst! Så har du bara hållt på med klo klippning!

    SvaraRadera
  5. Tjabadabadooooo vad kul att ni är tillbaka i bloggeriet :)))

    Klo klippningen den är då vår matte står i badrummet och "sjunger" medan vår husse får klippa.... tänk om vi bara haft vår matte hos oss då skulle vi ha långa fina vackra starka klor ;)
    Matte är livrädd för klo klipparen undrar om husse klippt henne i pulpan????

    SvaraRadera
  6. Härligt att se att det är liv här igen!!! Lika kul som sist :) . Dogsen är bad mig skriva att det är kloklippning TVÅ gånger i veckan här, avskyvärt hälsar de!

    SvaraRadera